Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.    
Akademia Bambino
Terapia ucznia w ramach
indywidualizacji nauczania


Książka jest kontynuacją opracowania "Diagnoza ucznia w ramach indywidualizacji nauczania" oraz odpowiedzią na zapotrzebowanie nauczycieli i pedagogów, którzy po zdiagnozowaniu różnorodnych zaburzeń w zakresie funkcjonowania psychoruchowego u swoich uczniów chcą podjąć odpowiednie oddziaływania terapeutyczne. Poradnik zawiera propozycje różnorodnych ćwiczeń stymulujących rozwój zaburzonych funkcji: motoryki małej i dużej, lateralizacji, analizatorów wzrokowego i słuchowego, mowy i języka oraz operacji myślowych i pamięci. Dwa rozdziały poświęcone zostały zebraniu wskazówek dotyczących sposobów pracy z dziećmi ujawniającymi różnego rodzaju trudności w nauce lub zachowaniu oraz współpracy z ich rodzicami. Ważnym elementem opracowania jest część prezentująca tworzenie indywidualnego planu oddziaływań terapeutyczno ? edukacyjnych dla ucznia w ramach indywidualizacji nauczania. Podręcznik zawiera również "Słowniczek terminów", w którym wyjaśnione zostały najważniejsze pojęcia dotyczące rozwoju i terapii dziecka. Do "Ćwiczeń" zostały dołączone 2 załączniki: "Karta diagnozy porównawczej", do której można wpisywać informacje na temat funkcjonowania psychoruchowego dziecka i jego umiejętności. Drugi z załączników to "Karta doboru ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje u ucznia". Jest to narzędzie, dzięki któremu nauczyciel po sporządzeniu diagnozy będzie mógł dobrać, korzystając z niniejszego zbioru, ćwiczenia stymulujące rozwój zaburzonych funkcji i umiejętności u dziecka.
• format A4
• 80 stron

« powrót


Wpisz poprawnie swój adres e-mail
Jesteś już zapisany na nasz newsletter

Partnerzy:
Moje BambinoZegar SłonecznyAlter EdukacjaInstytut Komeńskiego
Partner medialny:
wychowanie w przedszklu
Valid XHTML 1.0 Transitional